Zelfs de meest geavanceerde racehelm die het bedrijf heeft geproduceerd, blijkt een van de meest comfortabele te zijn die we hebben geprobeerd

Gloria Liu

Dit weekend lanceerde Bell wat volgens het bedrijf de meest innovatieve straathelm is die het heeft gemaakt. Gewicht en aerodynamica waren echter niet de belangrijkste maatstaven bij het maken van de Zephyr, zegt marketingmanager Sean Coffey. We wilden gaan voor de meest comfortabele, uitgebalanceerde en geavanceerde helm die we konden maken.

De crux van deze Zephyr is het gloednieuwe Flow Fit Race retentiesysteem. Een veelvoorkomend probleem waarmee helmmakers nu worden geconfronteerd, is de integratie van MIPS, een technologie die de drager beter beschermt tegen de roterende effecten van echte crashes. MIPS is op grote schaal verwerkt in veel hoogwaardige fietshelmen, maar bij de meeste wordt het als een voering ingebracht, waardoor de helmvorm van gemiddeld 1,75 mm wordt gecompenseerd. Zonder geschikte accommodatie in de mal, leidt dit tot een meer goede pasvorm in bepaalde helmversies, die we nodig hadden om groter te worden in de MIPS-versie. In andere eerdere versies van MIPS is het ook bekend dat de voering de ventilatie belemmert.

Cruciaal voor de Zephyrs-relaxatie en -ventilatie is de integratie van MIPS in het retentiesysteem, in plaats van een coating die in de mal wordt ingebracht. Gloria Liu

Bells Flow Fit Race-systeem omvat in plaats daarvan de MIPS-laag samen met het op de helm afgestemde ontwijkingssysteem. Het eindresultaat, zegt Bell, is een ander gevoel – in plaats van dat dit retentiesysteem zich als een ring om je hoofd aanspant, voelt het meer als een pet. Bovendien hangt bij Flow Fit de instelknop iets van de achterkant van je hoofd, waardoor een druktrap wordt geëlimineerd.

Naast horizontale aanpassing heeft Flow Fit ook 22 mm traploos gepositioneerde verticale aanpassing, evenals de mogelijkheid om de kussens die de achterhoofdskwabben ondersteunen (aan de achterkant van het hoofd, achter de oren) onafhankelijk aan te passen. Coffey zegt dat dit bijdraagt aan een betere algehele pasvorm – er is geen losheid als je een asymmetrische koepel hebt (of in ieder geval asymmetrische achterhoofdskwabben), die helpt om de noodzaak om de helm te strak aan te spannen weg te nemen.

De Zepyhr heeft een constructie die Bell een gevorkt lichaam noemt, een gloednieuwe kijk op een helm met dubbele dichtheid. De helm is gemaakt van twee verschillende lagen: de laag die je het dichtst in de buurt komt is EPS-schuim met een lage dichtheid (dikker), de bovenste is moeilijker EPS-schuim met een hoge dichtheid. De twee lagen, die net twee dunnere helmen op elkaar lijken, worden mechanisch bevestigd met een lipsysteem en vervolgens verlijmd met epoxy. Hierdoor kon Bell de rolkooi elimineren die te vinden is in veel helmen met een constructie met dubbele dichtheid, waarvan de organisatie zegt dat het gewicht bespaart – een maat medium Zephyr is 280 gram, beweerde. Dit zorgde ook voor wat Bell stelt als een levendiger energiebeheersysteem, en stelde ingenieurs in staat om de ventilatieopeningen ook groter te maken.

De gevorkte lichaamsconstructie van Zephyrs elimineert de noodzaak voor de rolkooi die vaak wordt ingebouwd in helmen met een constructie met dubbele dichtheid.

Gloria Liu

Bell meet geen aero-claims over de Zephyr, behalve dat de nieuwe, niet-draaiende, tri-glide riembeheermethode u zeven tot acht volt bespaart door de banden plat tegen uw gezicht te houden. Tijdens de demonstratie leerde Coffey ons dat negen watt in feite het onderscheid is tussen een aero en een niet-aero-helm in een windtunnel – eigenlijk, als de riemen uit je aero-helm steken, ben je je aero-voorsprong kwijt.

Enkele andere fijne details sluiten het pakket af: een reflecterend logo op de achterkant van de helm; kleverige, reflecterende brillenopeningen aan de voor- en achterkant; en demping die zich uitstrekt tot aan de voorkant van deze helm om zweet aan de voorkant van het voorhoofd te absorberen (waar vocht zich verzamelt wanneer je vanuit de rijpositie komt), en het voor je bril plaatst, zodat je niet zweet op je lenzen.

Het vochtregulerende systeem van de helm stopt zweet dat wordt geabsorbeerd in de pads op het voorhoofd en verdrijft het voor je bril in plaats van op je lenzen Gloria Liu

We brachten twee weken en in totaal ongeveer zeven uur door op de Zephyr tijdens de lancering van de helm door het bedrijf in Windhaus, Zwitserland. De eerste indruk bij het opzetten van de helm is die van indrukwekkende ontspanning: de Zephyr voelt zacht en gedempt aan, net als het opzetten van een hoed in plaats van een helm. Coffey vertelde ons dat, als gevolg van dit nieuwe retentiesysteem, de helm zich geleidelijk en met gelijkmatige druk zou herenigen, in plaats van het losse, losse, losse en onverwacht strakke gevoel van andere retentiesystemen. geval. Bovendien, dankzij de mogelijkheid om de Zephyr 360-niveaus aan te passen (op en neer, rond de geest (en onafhankelijk van links naar rechts in de achterkant van het hoofd),dit is een van de weinige helmen die ik niet zo hard heb moeten vastdraaien dat ik druk op mijn voorhoofd voelde – de Zephyr bleef tijdens mijn rit op zijn plaats met zeer milde tot geen onnodige belasting.

De Zephyr heeft zulke diepe ventilatieopeningen en goede kanalisering dat, in de spiegel, het leek alsof de helm enigszins boven mijn geest leek te zitten (hoewel dat niet het geval was). Hoewel geen van de ritten die we maakten bij warm weer waren, was de luchtstroom groot genoeg om merkbaar te zijn en uitstekende koeling te bieden.

De Zephyr is verkrijgbaar in zes kleuren en zal waarschijnlijk in oktober verkrijgbaar zijn.

Gloria Liu Bijdragende Schrijver, Fietsen & Runners World

Gloria Liu is een schrijver in het algemeen en was voorheen de editor voor functies en uitrusting in Bicycling.