Eerste Gezicht. Zipps Nieuwste Wielen

De lijn biedt meer opties voor schijf, tubeless en meer

Matt Phillips

Het is een gekke tijd om een wielmaker te zijn. Fietsstijlen blijven diversifiëren, ascriteria en vliegsystemen bevinden zich midden in een omwenteling en banden evolueren voortdurend. Om te behouden, moeten wielfabrikanten hun assortiment consequent verbreden met nieuwe aanbiedingen en bestaande wielen upgraden om ze toepasbaar te houden. Zipp heeft onlangs een overvloed aan nieuwe aanbiedingen onthuld in zijn eigen streven om de trends bij te houden.

Matt Phillips

202 NSW Carbon clincher;
Zipps lichtste clincher wielset krijgt een NSW hop up. Dat betekent de toevoeging van Zipps Cognition-naafset (in de fabriek ingestelde lagervoorspanning, 36 aangrijpingspunten, magnetische ontkoppeling door de automobilist, compatibel met XD-driver), Showstopper-remspoor (ingegoten waterafleidende lamellen en siliconen karabijncoating), Impress-graphics (direct print, lichtgewicht, vul niet bij de randen kuiltjes), samen met zaagtand kuiltjespatroon (beweerd om de aerodynamica en stabiliteit te verbeteren).

Matt Phillips

De NSW-velg heeft dezelfde afmetingen als de conventionele 202 (): 32 mm diep, 25,4 millimeter buiten en 16,25 mm binnendiameter. Een herziene lay-up haalt vet uit de rand, waarbij het vet op 1375 g valt, 75 g minder dan de normale 202. De NSW heeft dezelfde gewichtsbeperking van 113 pond als de standaard 202.

Volgens een Zipp-vertegenwoordiger zal de 202 NSW in oktober beschikbaar zijn.

De 202 Firecrest Tubular Disc Brake is Zipps’ sterkste carbon buisvormige wiel Matt Phillips

202 Firecrest buisvormige schijfrem;
Afronding van Zipps 202 huishouden is een nieuwe schijfrem 202 Tubular. Gericht op ‘cross’, maar geschikt voor verder, wordt de 202 Tubular Disc beloofd de meest duurzame buisvormige carbon wielset van het bedrijf te zijn.

In tegenstelling tot de velgrem 202 Tubular, krijgt de schijfversie de Firecrest-velgvorm met een stompe neus van Zipps, die volgens Zipps-vertegenwoordigers aerodynamischer en veiliger is in vergelijking met de puntige velgvormen van Zipps.

De 202 Tubular Disc heeft een schijfspecifieke velg en naven met verwisselbare eindkappen voor verschillende uitvalstandaarden, en kan een XD-driver accepteren voor SRAM’s breed scala aan cassettes voor 1x aandrijflijnen. De rand is 32 mm diep en 25,4 mm breed; gebouwd met 24 spaken voor en achter, de wielset heeft een geclaimd gewicht van 1330 gram.

Matt Phillips

303 Firecrest Carbon Clincher Tubeless Schijfrem;
Dit wiel heeft niet alleen de langste modeltitel van Zipps, het is ook de eerste tubeless-compatibele carbon wielset van Zipps. Zoals alle tubeless wielen, accepteert deze wielset zelfs binnenbanden.

Hoewel deze velg dezelfde dikte heeft als andere 303-velgen (45 mm), is hij breder uitwendig (29,9 mm) en inwendig (21 mm) in vergelijking met andere velgen in de familie. De velg is schijfspecifiek en heeft een ingegoten velgbedprofiel voor tubeless banden (tape wordt gebruikt om de gesproken gaten af te dichten).

Matt Phillips

Net als andere schijfwielen van Zipps, bevat deze asdoppen die hem compatibel maken met verschillende ascriteria, en de achternaaf accepteert de XD-driverbody die vereist is voor SRAM’s 10-42-tape.

Het geclaimde gewicht is 1645 g, 45 g lichter dan de nu stopgezette 303 Firecrest Carbon Clincher schijfrem. Op basis van Zipp-vertegenwoordigers zal 303 Firecrest Carbon Clincher Tubeless schijfrem beschikbaar zijn in december.

Matt Phillips

Super-9 schijfremschijf
Er zijn nog niet veel triatlon-/TT-fietsen op de markt die zijn ontworpen rond schijfremmen, maar Zipp is erop voorbereid met een schijfwiel voor schijfremmen.

Matt Phillips

De Super 9 wordt geleverd in zowel carbon clincher (1175 gram; ), als voor tubebanden (995 g; ). Het wiel is compatibel met steekassen (met ingesloten aseindkappen) en is het eerste schijfremwiel van Zipps dat gebruikmaakt van een Centerlock-rotorbevestiging in plaats van zesbouten.

Matt Phillips

Matte afwerking SL70 Aero Bar en SL Sprint Stuurpen
Niets radicaal hier, alleen een frisse, matte afwerking op het hoogste stuur van Zipps (; 240 g ) en steel (; 165 g ). Vroeger werden de twee aangeboden in een glinsterende afwerking; het nieuwe einde sluit meer aan bij de huidige esthetische trends.